niedziela, 8 października 2017

Gadanie w przypływie







Ciekawska, zaglądasz nawet do butów.
Aż o tyle nie prosiłam.
Miałaś tylko opowiedzieć skąd
w tobie siła z którą sypiesz
niewinne kamienie na brzeg,
drzewom podcinasz istnienie.

Mam mokre stopy,
przez ciebie ich chłód rozśmiesza,
przed chwilą spływałaś
po „morsach”zanurzonych po szyję,
w tobie, wczesnopaździernikowej.

Kołysałaś mewy
z tegorocznego wyklucia
niedaleko od mola,
jemu imiona nożem
już wyryli na ostatniej belce,
a przecież jest nowe.

Wypatrzyłaś
łupinki statków na redzie,
ustawione w poprzek horyzontu
- sieroty po dawnej flocie.
Wiatr doniósł,
że łaskotałaś im kil.

Raz po raz moczysz
niepewne przekonania,
że
ty do mnie,
jeszcze,
w jakiejś chwili...
nieostatniej,
podpłyniesz
po zauroczenie.








R., 08.10.2017







4 komentarze:

  1. "Wypatrzyłaś
    łupinki statków na redzie,
    ustawione w poprzek horyzontu
    - sieroty po dawnej flocie.
    Wiatr doniósł,
    że łaskotałaś im kil..."

    ..."Z chichotem przychodzisz Bryzo od morza.
    Rozbawić chcesz?
    Czy bardziej na przekór - Psikusem, zabarwić spokój?.
    ...Ale bądź, Damą do towarzystwa.
    We dwoje jakoś raźniej!
    Mt.
    Miłego dzionka Alino. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, M.T.
      Dzień wziął mnie na próby wytrzymałości.
      Zapowiedział, że tydzień też mi nie odpuści...
      Ale... mam przecież "cztery nogi", nic mnie nie wywróci :))
      Z powodu, że ciemność zaokienna nie daje szans złudzeniom, zostawiam gorącą herbatę i życzenie - dobrej nocy.

      Usuń
  2. Ona jest taka niestabilna, nie można przewidzieć, czy chce ukoić ze zmartwień, czy też zniszczyć, jak choćby molo, które ciągle musi być odnawiane. Jednak te wszystkie zmiany są korzystne, świadczą o powtarzalności pewnych zachowań, przypływają i odpływają, raz na wozie, raz pod nim ale są i to jest powód do radości. Oby tak już było.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ostatnich trudnych dniach i przeciwnościach złapanych za kark, mogę tylko się z Tobą zgodzić.

      Pozdrowienia, LE, dobrego, ciepłego dnia.

      Usuń