sobota, 20 stycznia 2018

zimne bezdroże



dokąd nie pozwoliłaś dojść  drogo biała
które ścieżki życia
w zimnie puchu skryte
jaką radość może smutek
w koronach ociężałych śniegiem
dniom dopiszesz 

choć siostrzana skrzeniem w słońcu
tej sprzed lat nie przypominaj

groźna pięknem
suknię jak ślubną
na ramionach drzewom
skostniałym krwiobiegiem soków

wciąż mierzysz

zmień się drogo w zimę zaklęta
ulegnij sile czekanego ciepła

jeszcze nie teraz
pojutrze twój chłód 


rzekami do morza odejdzie
pozwoli wpaść w żar spojrzenia
zakochanej dziewczynie 











110

2 komentarze:

  1. Pod białą kołderką póki co wypoczywa wszystko, czekając na wiosnę. A przecież zimna pani jest także potrzebna.
    Zakochanej dziewczynie dedykuję piosenkę =Czerwonych Gitar=:"Cztery pory roku". Oby się spełniła zwłaszcza ostatnia zwrotka: "A ja lubię wszystkie cztery pory roku bo każda z nich, wiosna, lato, jesień, zima przypomina mi - Ciebie".
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest potrzebna, dobrze mówisz, ale jakoś nie jestem nią zachwycona. Niełatwo mi z nią z najróżniejszych przyczyn.
      Dzisiejszy dzień był pogodny, a mnie odebrał siły i przebimbałam piękno skrzenia w słońcu.
      Może jutro się poprawię.
      Dziękuję Ci za pamięć, LE, życzę spokojnej pogody nie tylko za oknem :)

      Usuń